2014. május 27., kedd

Citromkrémes máktorta

Anyósom szülinapjára készítettem nagyrészt saját kreálmányú recept alapján. A tésztát mákolaj, vanília és citromhéj teszi különlegessé, és számomra várakozáson felül teljesített az ízharmóniája. Bátran ajánlom ezt a párosítást mindenkinek!

Elkészítés:
Két körben sütöttem meg a tésztáját, amihez 3-3 tojásból készítettem mákos olajos piskótát. Ehhez 3 tojás sárgáját habosra kevertem 17 dkg cukorral, 1 dl mákolajjal, ami helyett étolaj is használható, egy kanál langyos vízzel, pár csepp vanília aromával és fél citrom héjával. 17 dkg lisztet, egy zacskó sütőport, 4 evőkanál darált mákot és a felvert tojásfehérjéket óvatosan hozzáforgattam. 180°-on kb 25 perc alatt sül meg, tűpróbával ellenőrizzük. A krémhez 30 dkg vajat 45 dkg porcukorral habosra kevertem. 7,5 dl tejből és 6 evőkanál lisztből pépet főztem, amit kihűtés után a vajkrémhez kevertem. 1 citrom levével ízesítettem és felhasználás előtt hűtőbe tettem. Ez egy lágy, díszítésre kevésbé alkalmas krém, ha van bevált recepted helyette, nyugodtan maradhatsz annál is. Kifejezetten jót tesz a kész tortának a pihenés, másod-harmad naposan a legfinomabb.

1 megjegyzés :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...