2014. november 12., szerda

Házi pizza paradicsomos gombaraguval


Gyönyörű lilatönkű pereszkét kaptunk ajándékba, nem volt kérdés, hogy mi készüljön belőle. Havonta egyszer biztosan készítek gombás pizzát, kicsit mindig finomítva a recepten. Ezúttal nem főztem külön paradicsomszószt, hanem a raguba került. Íme az elkészítés:

  Először meggyúrom a tésztát: 40 dkg liszthez egy kávéskanál sót teszek. 2,5 dl kézmeleg vízbe egy kiskanál cukrot teszek és két kiskanál szárított élesztőt. Ezt és egy evőkanál olívaolajat a liszthez öntöm és összekeverem. Ha szükséges, még teszek hozzá egy pici olajat és vizet. Kézzel simára gyúrom, kilisztezem alatta az edényt és letakarom. Pihentetem egy órát.
  Megmosom, szükség esetén megpucolom a gombát és feldarabolom. A kalapját nagyobbra, a tönkjét nagyon apróra szoktam vágni. Olívaolajon megpirítok egy marék szalonnakockát és ráborítom a gombát. Sózom, borsozom és lassú tűzön megsütöm. A pereszke elég leves, úgyhogy egy kanál lisztet kevertem a szaftjába. Egy üveg paradicsomsűrítménnyel felöntöttem és még egy kicsit hagytam főni, sűrűsödni. Zúzott fokhagymával, bazsalikommal, oregánóval ízesítettem. 
  A tésztát a tepsibe nyújtom, alá egy kevés olívaolajat kenek. 200°-on 10 percig előre beteszem, majd a ragut eloszlatom rajta és készre sütöm. Szinte az utolsó pillanatban reszelt sajttal szórom. Sajtkeveréket szoktunk használni, bolti trappistát, parmezánt és házi gomolyát vegyesen. A legegyszerűbb, ha egy műanyag dobozban gyűjtjük a maradék reszelt sajtokat és maguktól keverednek. 
  Ezt az adagot 4 személyre készítem, 8 nagyobb szelet lesz belőle.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...